پوسته شدن رنگ

پوسته شدن رنگ میتواند دلایل مختلفی داشته باشدیکی از مهمترین دلایل پوسته شدن بدون توجه به نوع رنگ بکار رفته وجود رطوبت در سطح میباشد که میبایست قبل از رنگ امیزی رطوبت موجود برطرف و سطح کار کاملا خشک و غیر نمناک باشد.در نواحی ساحلی شمال و جنوب ایران و در محیطهای شرجی با رطوبت بالا که امکان خشک شدن صددرصدی سطح وجود ندارد استفاده از رنگ پلاستیک و یا رنگ حلال با اب (اکریلیک) که با اب سازگار دارندبهترین گزینه میباشند.برای استفاده از این رنگها ابتدا سطح گچ و یا سیمان را تا جای ممکن خشک کرده و سپس با استر پرایمر مخصوص زیر کار (پرایمین) زیر سازی و سپس با بتونه مخصوص و یا بتونه کناف ماستیک و سپس استر و رنگ رویه اعمال گردد .

یکی دیگر از عوامل پوسته شدن رنگ نوسان دمایی محیطی میباشد که بر روی رنگ تاثیر گذاشته و باعث پوسته شدن میگردد.در نواحی سرد سیر به دلیل نوسان دما و عدم استفاده از رنگ متناسب به محیط و پدیده انبساط و انقباظ شدن سطح رنگ باعث پوسته شدن و یا ترک خوردن سطح رنگ می شود.

از دلایل دیگر پوسته شدن و ترک خوردن رنگ استفاده از رنگهای غیر استاندارد و نا مرغوب میباشد. در این گونه رنگها معمولا از مواد پر کن که جهت پوشش دهی بیشتر بکار میرود استفاده میگردد ,که با توجه به نا کافی بودن رزین بکار رفته در رنگ باعث عدم چسبندگی رنگ به سطح میگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *